Obligațiunile Norofert au intrat la tranzacționare pe SMT-ul BVB, pe 5 iunie

05 iun. 2020

Obligațiunile Norofert au intrat la tranzacționare pe SMT-ul BVB, pe 5 iunie

Bursa de Valori București (BVB) informează că vineri, 5 iunie 2020, au intrat la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al BVB obligațiunile emise de Norofert (simbol bursier – NRF25 , ISIN – ROX33LDBCW73), la trei luni de la listarea companiei pe piața AeRO din cadrul SMT-ului BVB.

În ianuarie 2020, Norofert a derulat o rundă de finanțare pe piața de capital, printr-un plasament privat, emițând obligațiuni în valoare de 11,5 milioane lei. Obligațiunile au o maturitate de 5 ani și o dobândă fixă de 8,5% p.a., plătibilă semestrial.

În cadrul plasamentului privat, societatea a emis 115.000 de obligațiuni cu o valoare nominală de 100 de lei/ obligațiune, care au fost cumpărate de 93 de investitori, dintre care 88 persoane fizice și 5 persoane juridice.

”Succesul celor două runde de finanțare derulate de Norofert la bursă arată că investitorii de pe piața de capital sunt dispuși să investească în companiile cu perspective de dezvoltare și care vin și cu un element inovator în activitatea lor. Resursele din piața financiară disponibile pentru investiții sunt semnificative. Există lichiditate, există companii care au nevoie de capital, avem o piață funcțională care face legătura între investitori și companii. Piața de capital este un ecosistem, în care fiecare își îndeplinește rolul său, și putem spune că succesul rundelor de finanțare derulate de companii depinde în mare măsură de intermediarii cu care aceștia lucrează”, a declarat Radu Hanga, președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

În cursul anului 2019, societatea a atras de la investitorii la bursă, printr-un plasament privat pentru acțiunile sale, 7,25 milioane lei. La acel moment, capitalizarea de piață a companiei Norofert era de aproximativ 20 milioane de lei. În 3 martie, acțiunile Norofert au fost listate pe piața AeRO iar compania are astăzi o capitalizare de piață de 45 milioane de lei. Prin cele două runde de finanțare derulate pe piața de capital, Norofert a atras 18,75 milioane lei.

„De la debutul acțiunilor NRF pe piața AeRO, a existat un interes fără precedent din partea investitorilor locali în compania noastră, întrucât au fost tranzacționate acțiuni în valoare de aproximativ 12 milioane de lei  în ultimele 3 luni. Rămânem dedicați promisiunilor făcute acționarilor și deținătorilor de obligațiuni și, în ciuda unui 2020 provocator, care a adus atât o pandemie cât și o secetă severă, ne menținem previziunile pentru acest an. Datorită celor două runde de strângere de capital, avem în prezent o poziție financiară puternică, iar rezervele de numerar ne-au ajutat să ne adaptăm foarte rapid în această perioadă dificilă, lansând în doar câteva săptămâni o linie nouă de produse care ajută fermierii să gestioneze efectele negative ale secetei asupra culturilor. Ne concentrăm puternic pe cercetare și dezvoltare și vom lansa noi linii de produse în 2020, precum și vom continua pașii necesari pentru extinderea brandului Norofert pe piața americană”, a declarat Vlad Popescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Norofert Group

Capitalul strâns prin emisiunea de obligațiuni este în principal direcționat către extinderea Norofert pe piețele externe, în special în Statele Unite. Pentru a intra pe piața americană, Norofert trebuie să omologheze  individual toate produsele din portofoliu, ceea ce necesită acces la resurse semnificative. O altă parte a banilor strânși este folosită ca și capital de lucru, pentru a achiziționa materii prime pentru a răspunde cererii în continuă creștere pentru produsele Norofert, precum și a dezvolta portofoliul de servicii și linii de produse Norofert. În prezent, Grupul Norofert are trei linii principale de produse – Norofert Organics, care este o linie de îngrășăminte organice pentru ferme de dimensiuni medii și mari, Norofert Karisma, care este o linie de îngrășăminte pentru agricultura convențională și FITO, o linie destinată grădinarilor și micilor fermieri.

Plasamentul privat și admiterea la tranzacționare a obligațiunilor au fost asistate de Tradeville, în calitate de Consultant Autorizat.

În 2019, Norofert Group a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 14,8 milioane de lei, o creștere de 59% faţă de rezultatul din 2018, și un profit net de 4,62 milioane lei. În urma aprobării Adunării Generale a Acționarilor, compania a capitalizat suma de 2.407.182 lei din profitul de repartizat aferent anului 2019. Ca urmare a majorării de capital, compania a emis un număr de 6.017.955 acţiuni noi cu o valoare nominală de 0,4 lei/acţiune, ce vor fi distribuite acționarilor în următoarele luni, după formula trei acţiuni nou emise pentru fiecare acţiune deţinută. Familia Popescu reprezentată de Vlad Popescu și Ileana Popescu, deține o participație de 58,43%, în timp ce free-float-ul companiei pe bursă este de 41,57%. 

****

Despre Bursa de Valori București

Rolul principal al bursei de valori este să faciliteze fluxul de bani dinspre investitori, cei care au capitalul, către antreprenorii care au nevoie de capital pentru dezvoltare. Beneficiile unei companii listate sunt totuși mult mai sofisticate decât doar accesul la capital, deoarece, odată listate, companiile beneficiază simultan de îmbunătățirea profilului lor, publicitate gratuită și constantă, îmbunătățirea guvernanței corporative, vizibilitate crescută în ochii clienților, partenerilor de afaceri, precum și a comunității în sine. Bursa de Valori București oferă o alternativă de finanțare atât companiilor mature, care pot atrage capital pe Piața Principală, precum și start-up-urilor și IMM-urilor pentru care a fost creat Sistemul Multilateral de Tranzacționare cunoscut mai mult ca piața AeRO. Pe ambele piețe pot fi emise acțiuni și obligațiuni.

Despre Norofert Group

Norofert Group (BVB: NRF) este principalul producător de inputuri organice și un jucător cu experiență pe piața agricolă din România. Înființată în 2000 ca afacere de familie, compania a început inițial ca importatoare de îngrășăminte de înaltă calitate de pe piețele occidentale în România. În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrășăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide și fungicide precum și tratamente foliare și pentru semințe, folosind rețetele sale originale. Între 2017 și 2019, compania a înregistrat o creștere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain și a lansat o premieră în sectorul agricol, tableta efervescentă. Astăzi, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convențională (Karisma) și o linie de produse pentru grădinari și fermieri mici (Norofert Fito). Pe 3 martie 2020, compania s-a listat pe Bursa de Valori București și se tranzacționează pe piața AeRO sub simbolul NRF.