Norofert raportează o cifră de afaceri de 54 milioane de lei și un profit net de 7,59 milioane de lei, în primele nouă luni din 2022

09 nov. 2022

București, 9 noiembrie 2022 – Norofert S.A. (Simbol BVB: NRF), principalul producător de inputuri organice din România și jucător cu experiență pe piața agricolă, Norofert Group, cel mai important producător de inputuri ecologice din România a raportat rezultatele financiare după primele nouă luni care arată o creștere puternică a veniturilor din exploatare cu 87,69% in timp ce cifra de afaceri consolidată a atins valoarea de 54,03 milioane lei (+62%), din care, Norofert SA, la nivel individual, are o cifră de afaceri de 51,09 milioane lei.

Rezultatul net consolidat a avut o creștere cu 55,25% vs. T3 2021, datorită unei mai bune prezențe în piață, vânzări semnificativ mai mari de inputuri solide și lichide, core businessul Norofert având cea mai mare influență asupra creșterii față de aceeași perioadă din 2021.

Variația stocurilor a fost pozitivă, compania avea la finalul lunii septembrie un stoc mai mare de marfă ca la începutul perioadei de nouă luni. Viteza de rotație a stocurilor este mai mare iar acest fapt arată capacitatea companiei de a valorifica marfa produsă, versus păstrarea ei în stoc pentru o perioada mai lungă.

Cheltuielile cu materialele au înregistrat la rândul lor o creștere de aproximahv 17 milioane lei cu 128% mai mult față de perioada similară din 2021, datorită creșterii vânzărilor de inputuri lichide și produse solide.

″Desi bulversat de evenimentele acestui an, agribusiness-ul românesc și mai ales fermierii români au dat dovadă de rezistență și adaptabilitate iar măsurile pe care aceștia le-au luat pentru a nu intra în default au reușit să mențină mecanismul în stare de funcționare. Avem în spate un T3 cu rezultate bune pentru Norofert, cu un grad de încasare peste așteptări, având în vedere situația dificilă în care se afla fermierii, și cu un volum de vânzări fertilizanți lichizi și solizi în creștere față de 2021,″ a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație.

Vânzările pentru Gama Hobby, atât pentru producția sub brand propriu Norofert cât și pentru partenerii companiei, SemPlus, Dr. Soil, Rodnic și Agrocosm, a cunoscut o creștere accelerată în primele nouă luni ale anului 2022, marcând cea mai bună perioadă de până acum din punct de vedere a cantităților comercializate.

Vânzările au cunoscut o dinamică pozitivă chiar și în T3, în condițiile sezonalității acestei linii de business, cu vânzări în scădere preconizate pentru T4 și o revenire în T1.

Tradingul de cereale a reprezentat o pondere de 11% din cifra de afaceri, o creștere cu 2% vs. 2021. Creșterea mică, comparativ cu 2021, a venit din strategia precaută pe care Norofert a avut-o vis-à-vis de trading, într-un an cu volatilitate și incertitudine pe această piață.

Pozitia cash a companiei a cunoscut o îmbunătățire față de S1 2022 și o diferență foarte mare vs. 2021, datorită cash-flow-ului pozitiv care a caracterizat primele 9 luni ale lui 2022.

Factoringul, scontările BO și vânzările de îngrășăminte solide cu plata în avans au adus cash în companie, care a fost utilizat pentru finanțarea investițiilor necesare punerii în funcțiune a liniei de producție îngrășăminte granulate, în ferma Zimnicea și a achizițiilor de aparatură de laborator pentru multiplicare microorganisme și bacterii.

Astfel, Grupul a încheiat primele nouă luni din 2022 cu un rezultat brut de 8,82 milioane de lei, o creștere de 40% față de perioada similară a anului trecut. Rezultatul net al Grupului a fost de 7,59 milioane de lei, o creștere de 55,25% față de perioada similară a anului trecut.

 

Despre Norofert SA

Norofert SA este principalul producător de inputuri organice și un jucător cu experiență pe piața agricolă din România. Norofert activează pe trei linii principale de business: producție de inputuri pentru agricultura ecologică, farming ecologic și trading cu cereale. Filozofia Norofert este de a fi alături de fermierii parteneri pe toată durata ciclului vegetal, de la furnizarea de inputuri ecologice, la monitorizarea culturilor și până la preluarea cerealelor la recoltă de la fermier pentru a fi exportate către procesatorii finali, cu care sunt încheiate contracte de trading prestabilite. Pe 3 martie 2020, acțiunile companiei au intrat la tranzacționare pe Bursa de Valori București sub simbolul „NRF”, iar pe 5 iunie 2020, obligațiunile Norofert au debutat sub simbolul „NRF25” pe piața SMT-Bonds a BVB. www.norofert.ro.