Istoric

Norofert este cel mai important producător de inputuri ecologice din România.

Compania Norofert a fost fondată în anul 2000 de către Florin Popescu, și până astăzi a rămas o afacere de familie, condusă în prezent de fiul acestuia, Vlad Popescu. Inițial, între anii 2000 și 2010, compania a importat și distribuit în România inputuri agricole de înaltă calitate produse în occident. În acel moment, Norofert era singura companie care a introdus în România îngrășăminte avansate din punct de vedere tehnologic. În 2010, Norofert a văzut o nișă care se dezvolta la nivel global în domeniul îngrășămintelor organice și s-a repoziționat către importul de produse ecologice de înaltă calitate din Spania, SUA și Germania și distribuirea acestora către fermierii locali. În anul 2015, anul în care Vlad Popescu a preluat afacerea, compania a renunțat complet la activitatea de import și a început propria linie de producție a îngrășămintelor organice care a crescut constant pe parcursul anilor.

Inovație

În august 2018, Norofert a introdus tehnologia BioChain pentru toate produsele sale și a lansat o premieră pe piața europeană prin introducerea tuturor produselor sub formă de tabletă efervescentă. Prin înlocuirea cu tableta efervescentă a produselor clasice lichide sau pulbere utilizate în agricultură, Norofert a înlăturat complet riscul de fermentare a produselor la temperaturi ridicate, a extins durata de depozitare a acestora până la 5 ani și a redus semnificativ spațiul de stocare și transport, revoluționând astfel piața de agricultură ecologică. Tableta efervescentă a fost vândută până acum pe piețele din România, Franța și Spania. Expansiunea continuă a produselor inovatoare ale Norofert este planificată pentru perioada următoare. Tableta efervescentă Norofert a primit numeroase recunoașteri ca inovație, inclusiv a primit premiul Business Magazin la categoria „Proiect inovator 2018″ și premiul „Best Innovation Award” de la publicația România Insider în 2019.

Piața de capital

În iulie 2019 compania a realizat un plasament privat pentru acțiunile sale, și din acel moment Norofert a început un proces de dezvoltare accelerată. Cu ajutorul capitalului atras de la investitorii pe Bursa de Valori București, compania și-a extins echipa cu 33 membri noi, a închiriat și dotat o nouă fabrică de 10 ori mai mare decât fabrica anterioară (în prezent cea mai mare unitate de producţie de îngrășăminte organice din România) cu 4 linii de producţie, pentru îngrășăminte lichide organice, îngrășăminte lichide convenţionale, tablete efervescentă și îngrășăminte granulare de sol. Portofoliul Norofert a ajuns la peste 60 de produse diferite, grupate în 3 linii principale de la 24 de produse cât aveau înainte de plasamentul privat.

Încurajat de răspunsul pozitiv al investitorilor pe BVB, în ianuarie 2020, Norofert a strâns alte 11,5 milioane de lei prin emiterea de obligațiuni corporative, listate ulterior pe piața AeRO pe 5 iunie 2020 (simbol NRF25). Acest capital a ajutat compania să-și consolideze prezența pe piața din SUA, stabilind la mijlocul anului 2020 o filială Norofert în Statul Ohio – Norofert USA, LLC și obținerea unei autorizații de comercializare a 6 produse Norofert pe piața americană.

Compania a intrat la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul „NRF” în data de 3 martie 2020.  De la listarea pe piața AeRO din 3 martie 2020 și până în prezent, capitalizarea de piață a Norofert a crescut de la 20 de milioane lei la peste 138 de milioane lei. 

Linii de business

Cercetarea, producerea și comercializarea de inputuri ecologice

Activitatea principală a Norofert este dezvoltarea și producerea de reţete proprii de inputuri pentru agricultura ecologică, cât și convenţională (din august 2019). Pe lângă gama de 65 produse diferite, grupate în 3 linii principale, compania proiectează scheme personalizate de pregătire și optimizare a culturilor care permit adaptarea inputurilor organice la specificul nevoilor recoltei în funcţie de sol, condiţii atmosferice și particularităţile fiecărei culturi în parte.

În prezent, Norofert produce îngrășăminte și inputuri agricole care sunt disponibile pe piaţă sub 3 mărci diferite – Norofert Organics, inputuri pentru agricultură ecologică (culturi mari), Karisma, inputuri pentru agricultură convenţională (culturi mari) și Norofert Fito, îngrășăminte și fitosanitare pentru grădinărit și fermieri mici.

Farming ecologic

O altă linie de business nouă pentru Norofert, introdusă în anul 2021, o reprezintă farmingul ecologic iar în acest sens, din 2022, întreaga suprafaţă de 1000 ha a fermei companiei de la Zimnicea va deveni certificată ecologic.

Trading de cereale

A treia linie de business este tradingul cu cereale ecologice și reprezintă înainte de toate garanţia recuperării creanţelor din piaţă. După încheierea procesului de creștere a culturilor și recoltare, Norofert preia produsele clienților și le exportă către procesatorii finali, cu care are încheiate contracte de trading în prealabil. Astfel ciclul de agricultură ecologică este încheiat și integrat. Prin intermediul acestui ecosistem, fermierii își valorifică produsele la un preț mai bun, iar procesatorul final are garanția de calitate a produsului.

Această strategie ajută compania să își mărească baza de clienți prin a le oferi, pe lângă pachetele tehnologice, consultanță pentru obținerea de subvenții, asigurarea trasabilității produselor și o piață directă către procesatorul final la un preț mai bun față de un trader convențional.